Φαρμακείο Ιωακείμ Φωτιάδη

Βιταμίνες-Ιχνοστοιχεία-Μέταλλα

TI ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ

Οι βιταμίνες είναι φυσικές ουσίες που είναι απαραίτητες για την σωστή λειτουργία του οργανισμού. Σκοπός των βιταμινών είναι να η συμμετοχή τους στις χημικές αντιδράσεις του οργανισμού έτσι ώστε να μπορέσει να μετατρέψει τα συστατικά των τροφών (λίπη, υδατάνθρακες, πρωτεΐνες) σε ενέργεια.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΜΕΤΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΑ ΙΧΝΟΣΤΟΙΧΕΙΑ

Τα μέταλλα και τα ιχνοστοιχεία είναι ουσίες που είναι απαραίτητες για τη συντήρηση και σωστή λειτουργία των οργάνων του σώματος. Επίσης πολλές βιταμίνες δεν μπορούν να αφομοιωθούν χωρίς την βοήθεια μετάλλων. Τα μέταλλα και τα ιχνοστοιχεία δεν μπορούν να παραχθούν από το οργανισμό, έτσι για να καλύψει τις καθημερινές του ανάγκες βασίζεται εξ ολοκλήρου είτε στην διατροφή είτε στα συμπληρώματα διατροφής.

ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Δυστυχώς οι σύγχρονες τροφές είναι επεξεργασμένες, με αποτέλεσμα να είναι φτωχές σε βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία. Επίσης οι απαιτήσεις της σύγχρονης ζωής όχι μόνο αυξάνουν τις ημερήσιες ανάγκες σε βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία αλλά και μας οδηγούν σε εύκολες διατροφικές λύσεις (σνακ, φαστ φουντ) που απέχουν από την ιδανική διατροφή.

Για τους παραπάνω λόγους ακόμα και άτομα που έχουν ποικιλία στην διατροφή τους χρειάζονται συμπληρώματα διατροφής.

Οι βιταμίνες δεν έχουν καμία θερμιδική αξία και δεν παχαίνουν. Αντίθετα μάλιστα είναι απαραίτητες σε περιόδους που ακολουθείται μία δίαιτα.

Η καλύτερη στιγμή για να πάρουμε τις βιταμίνες είναι μαζί με το πρωινό. Αν δεν παίρνουμε πρωινό τότε η αμέσως καλύτερη στιγμή είναι με το μεσημεριανό φαγητό. Αυτό γιατί κάποιες από τις βιταμίνες απορροφώνται καλύτερα με το φαγητό.

Τα συμπληρώματα που παίρνουμε θα πρέπει να κυμαίνονται από το 100% έως το 300% της Σ.Η.Δ.

Πρέπει να έχουμε υπομονή με το επιθυμητό αποτέλεσμα που περιμένουμε από τα συμπληρώματα γιατί χρειάζεται χρόνος, (από 3 έως 6 μήνες), για να αντικατασταθούν τα κύτταρα με τις νέες γενιές βελτιωμένων κυττάρων.

Προσοχή πρέπει να δείχνουμε και στις βιταμίνες που δρουν ανταγωνιστικά. Π.χ. αν χρειάζεται να παίρνουμε βιταμίνη Ε και σίδηρο, θα πρέπει να τα παίρνουμε σε διαφορετικές ώρες.

ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΒΙΤΑΜΙΝΩΝ

Οι βιταμίνες ισχυροποιούν το ανοσοποιητικό σύστημα και ένα ισχυρό ανοσοποιητικό μπορεί να προστατέψει αποτελεσματικά από ξένα κύτταρα, βακτήρια και τοξικές ουσίες.

Βελτιώνουν τις σωματικές και νοητικές επιδόσεις, προλαμβάνουν την γήρανση και ενισχύουν την μνήμη. Προστατεύουν τα κύτταρα του εγκεφάλου από την καταστροφή τους από τοξίνες.

ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ ΚΑΙ ΚΑΠΝΙΣΜΑ

Το κάπνισμα καταστρέφει μεγάλο μέρος βιταμινών όπως C, E, B12, φολικό οξύ και σελήνιο. Είναι χαρακτηριστικό ότι 1 μόνο τσιγάρο καταστρέφει 100mg βιταμίνης C. Άρα οι καπνιστές έχουν πολύ μεγαλύτερες ανάγκες σε βιταμίνες μέταλλα και ιχνοστοιχεία από τους μη καπνιστές.

ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ ΚΑΙ ΑΛΚΟΟΛ

Το αλκοόλ εμποδίζει την απορρόφηση και αποθήκευση των βιταμινών. Είναι η κύρια αιτία μείωσης των επιπέδων βιταμινών στον οργανισμό. Άρα άτομα που λαμβάνουν συχνά αλκοόλ, έχουν αυξημένες ανάγκες σε βιταμίνες.